Doorgaan naar hoofdcontent

Je wordt met de lach leuker....





            


              Waar ik echt van geniet;       andere een glimlach bezorgen!


Een paar weken geleden ging ik met mijn 2 nichtjes een nachtje weg naar Amstelveen. Mijn man en ik hebben dat voor hun verjaardag gegeven, ik vind het namelijk leuk om herinneringen te maken met ze. Ik vond het vooral leuk omdat ze nu ook echt de leeftijd hebben dat we dit kunnen doen, ze zijn 12 en 14. Het zijn de dochters van mijn mans zus. Het heeft wel even geduurd voor ik een leuke locatie had, ik wilde niet te ver rijden ik keek of er iets leuks in de buurt was. Haha en toen kwam ik op Amstelveen uit, dat is 45 min van hun huis vandaan. Ze wonen in Krommenie;  waar ja Krommenie het zit boven Zaandam. Mijn man komt namelijk uit de Zaanstreek, we hebben de eerste jaren van onze relatie in Wormer gewoond( haha sorry weer zo'n plaats). Dat ligt ook vlakbij Zaandam en je bent van daar zo in Amsterdam. Maar goed ik dwaal af, ik had met die meiden van zaterdag op zondag een overnachting. Het is best lastig om iets te vinden voor 3 personen, wat ik ook echt belachelijk vond is dat je voor kinderen nog een extra toeslag van +/- 35 euro moet betalen. Maar bij dit hotel was dat niet , het was een super mooie hotelkamer naja het was meer een appartement. De meiden hadden er enorm zin in , want ja dat weet je natuurlijk nooit van te voren ;). Toen ze nog jong waren hebben ze wel eens bij ons gelogeerd maar ik ben nog nooit met ze weg geweest.

Zaterdagmiddag rond 13:00 ben ik ze gaan ophalen want we mochten om 15:00 in het hotel zijn. Met een glimlach stapte ze beide in de auto , ze vergaten om nog even naar hun moeder te zwaaien maar ze hadden er zin in. Ik had voor ik naar ze toe reed nog wat lekkere dingen gehaald voor in het hotel. Na een rit van 60 min, ja ik had steeds de verkeerde afslag door de navigatie kwamen we aan bij het hotel. De meiden keken hun ogen uit want ze waren nog nooit bij zo'n soort hotel geweest. Toen we waren ingecheckt het kon met dit meisje in het Nederlands want sommige spraken Engels,  gingen we naar onze kamer. Eén van de meiden wilde graag de deur openen met de kaart. Wauw wat was het een mooie kamer, er stond een slaapbank en boxspring alles werd uitgeprobeerd. Haha m'n nichtje wilde ook graag in alle kastjes kijken , alleen daar had ze achteraf spijt van. Namelijk toen ze de dressoir kast open deed schrok ze, ik hoor het haar nog zo zeggen'' ieeeeelllll''. Dus ik wat is er , waarop zij zei ja er ligt een onderbroek in de kast. Ik natuurlijk even kijken en ja hoor daar lag het een kinderonderbroek. Ja niet netjes opgevouwen maar verfrommeld in de kast, alsof het kind het na het uittrekken het in die kast had gelegd. Ik ben toen gelijk maar naar de receptie gelopen want ik had geen zin dat wij dit achteraf op ons bordje zouden krijgen. Ik naar de receptionist gelukkig kon ik het in het Nederlands uitleggen , ze keek me met grote ogen aan en zei ik laat iemand langs komen. Er kwam iemand langs maar helaas moest ik het bij haar wel in het Engels uitleggen, ze heeft toen met een zak de onderbroek weg gehaald . Ze zei toen dat we een drankje van het huis kregen in het restaurant. Super lief dat we dat kregen. 




Na een drankje in het hotel ben ik met ze naar het centrum gegaan. Haha wat een uitdaging om met pubers te winkelen. De oudste zei bij veel dingen ; nee vind ik niet leuk(terwijl we in kleding winkels liepen), terwijl die jongenste van alles paste en gauw tevreden was. Ze hebben beide ook een hele andere stijl, super leuk om te zien. We hebben genoten van shoppen, ijs en elkaar. Wat een leuk winkelcentrum Amstelveen, het is niet een heel groot winkelcentrum maar soms zijn die dan juist leuk om te bezoeken. Wat helemaal fijn was het hotel zat er om de hoek, we konden er zo naar toe wandelen. Ik zal later een link plaatsten van het hotel mocht je een kijkje willen nemen. Terug in het hotel ben ik met de meiden beneden in het hotel gaan eten. Voor volwassenen is het lekker eten maar voor kinderen(pubers) kan je beter een maccie pakken. In de avond zijn we gaan glow golfen. Wat hebben we een schik gehad, het is wel een activiteit waarbij je met z'n drieen zo door heen bent. Het was namelijk niet zo'n grote baan. Daarna hebben we film gekeken op Netflix en pizza besteld. :) 

De volgende dag gingen we alweer naar huis, maar eerst mochten we genieten van het ontbijt van het hotel. Daarna hebben we onze spullen gepakt en hebben we de auto laten staan en zijn we vanaf daar met de tram naar Amsterdam gegaan. In 20 min waren we in Amsterdam, het tramstation lag om de hoek bij dat hotel. Het was voor de meiden een hele belevenis om met de tram te gaan, ze waren nog nooit met de tram geweest. Haha de oudste zij dat het ook gelijk de laatste keer was want ze werd er misselijk van. Wat een leuke middag, de meiden komen ook nooit in Amsterdam ze waren er één keer met hun opa geweest. Dus het was heel leuk om ze van alles te laten zien. De stad is zo groot dat het natuurlijk onmogelijk is om in één middag van alles te laten zien. Dus ik had met ze afgesproken dat ik ze de volgende keer mee neem naar allerlei musea's en andere delen van Amsterdam. De volgende keer gaan we naar het Anne Frank huis, Rembrandt museum een boekje brengen aan de negen straatjes.





Vond het vooral leuk om ze mee te nemen omdat hun lieve moeder ziek is. Helaas heeft mijn schoonzus kanker en zit ze momenteel midden in haar behandelingen. Het was een behoorlijke schok voor het gezin en familie. Maar we zijn strijders en we komen hier met ze alle doorheen, vooral op zulke momenten is het belangrijk dat je er voor elkaar bent. Zo wil ik als tante er ook voor die meiden zijn, ik wil aan ze laten zien dat ze altijd bij me terecht kunnen als ze ergens mee zitten. M'n man heeft het er ook moeilijk mee dat z'n lieve zus ziek is, hij is hier ook vaak boos en verdrietig om. Wat ook logisch is want ze hebben een goede band. De afgelopen jaren is er van alles gebeurt in zijn familie wat ze alleen maar hechter heeft gemaakt. Het is een klein gezin/familie, maar ik ben dankbaar dat ook ik onderdeel mag zijn van deze familie..... 




You don't choose your family, but it's very important to have it!!




Link hotel:
https://citydenthegarden.com/nl/?gclid=Cj0KCQjwhdTqBRDNARIsABsOl99nekP0ms3GEDz6xHmgMSSl1xJZdmCk85bfj2ElNY_Cpzg9xUB3QcsaAvinEALw_wcB







Reacties

Populaire posts van deze blog

Van roze wolk naar donder wolk...

Jeetje wat duren die wachtweken lang zeg, kijk ik probeer er niet de hele tijd mee bezig te zijn maar probeer dat maar eens. Hoe zeg je tegen je hersenen ''niet er mee bezig zijn, focus je op iets anders'', je vraagt je steeds maar af zou het nu wel eens lukken.  Tja de dag van de IUI , het was nog even spannend want die maandag had ik nog een ovulatie test gedaan maar die gaf negatief aan. Maar ergens dacht ik dit klopt niet, het is namelijk niet de 1ste keer dat mijn ovulatie test negatief aan gaf. Dus ik belde het ziekenhuis en ze zeiden dat ik direct moest komen want anders konden ze de uitslag van het bloed die dag niet meer bekijken. Dus ik snel naar het UMC, ik moest eerst naar de fertiliteitsafdeling om een lapformulier te halen. Daarna snel naar het bloedprikken, maar was ik nou maar eerst naar het bloedprikken gegaan om alvast een nummertje te trekken. Want jeetje toen ik daar aankwam had ik gewoon 49 mensen voor me, ja je leest het goed 49 ik dacht

Wat als je nou geen moeder wordt...

Waarom is mijn kinderwens zo enorm aanwezig, wat maakt het dat het verlangen zo enorm is.. . En wat als ik nou geen moeder wordt en Arjan geen vader wordt, wat dan... Deze vraag stelde iemand uit de kerk aan mij, ergens best een lastige vraag. Ik kon hem ook niet droog beantwoorden, met tranen in mijn ogen legde ik aan haar uit dat het verlangen zo groot is dat we daar nog niet bij hebben stil gestaan. Maar moet ik daar nu al zo bij stil staan, en hoezo moet dat nu al. Ik ben toch nog jong, of zijn we al te oud om ouders te worden..  Mogen we niet meer verlangen naar ons gezin, mogen we niet meer dromen hoe ik als moeder zal zijn en hoe Arjan de 2de naam papa zal mogen dragen? Ja allemaal vragen roept deze vraag op, ik vond het ook een verdrietige en stomme vraag. Want ergens in mij riep iemand ´´IK WORDT GEWOON MOEDER HOOR´´ , ik ben toch een keer zwanger geweest. Het is dan toch niet zo dat het nooit meer zal lukken, ik heb ook nog steeds de hoop dat het gewoon gaat lukken. Of

Wat een nachtmerrie...

                                                Ken je dat zo’n nachtmerrie waar je het liefst direct van wakker wilt worden, helaas was deze nachtmerrie werkelijkheid... Het is nu ongeveer 1 jaar en 2 maanden geleden dat mijn man in het ziekenhuis lag met een longontsteking . Op een donderdag vertelde hij mij dat hij niet zo lekker was, ik vroeg hem wat hij precies had. “Ja gewoon ziek “ zei hij met een verstopte neus. Ik moest dat weekend veel werken dus ik had wat vitamines in huis gehaald en maakte een grote pan kippensoep, zodat hij niet ook hoefde na te denken wat hij ging eten dat weekend. Zo kon ook goed aan te sterken. Toen ik maandagochtend voor vertrek door mijn schoonvader werd gebeld met de vraag; of ik wist waar mijn man was, ik zei tegen m’n schoonvader dat hij gewoon thuis was. Ik vroeg hem ook waarom hij dat vroeg, hij zei dat hij had afgesproken met m’n man maar hij niet open deed. Ik zei tegen m’n schoonvader dat ik er aan kwam en hij misschien alvast onze sle